Obecnie prowadzenie przedsiębiorstwem znacznie częściej jest związane z koniecznością powierzenia części obowiązków innym wykonawcom projektu. Dotyczy to zarówno z zagadnieniami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne budzą strach dla wielu przedsiębiorstw. Prócz tego nie każda placówka zatrudnia w takim stopniu wykwalifikowanych członków zespołu doradczego, by fachowo takie zestawienie poddać analizie. Dlatego też znacznie częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej materii. Dobre agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego klienta indywidualnie, ale również każdy plan działania stwarzają od zera. Nie inaczej dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z funkcjonowania konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę charakterystyki danego podmiotu. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa ma na względzie również cel konstruowania takiego raportu, jego wykorzystanie praktyczne. Podczas tworzenia raportu rocznego bardzo istotne są również regularne spotkania konsultacyjne z przedstawicielami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport przedstawia treści zarówno procentowe jak i inne w atrakcyjny, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Wszelkie analizy otoczenia rynkowego są przy tym przygotowywane przez ekspertów z branży marketingu. nazewnictwo (firma, marka – produkt, linia produktowa). Można zatem efektywnie zastosować się do nich w dalszych posunięciach firmy, tak w aspekcie finansowym, jak i planów ogólnych.